Pemain Asing Yang Dipertahankan Selangor FA Hanya Andik Vermansah

Selain itu, Selangor juga banyak ditinggalkan pemain utama mereka untuk menghadapi kompetisi musim 2017.


OLEH   MUHAMAD RAIS ADNAN


Klub asal Malaysia Selangor FA sudah memulai persiapan mereka untuk menghadapi Malaysia Super League (MSL) 2017 di SUK, Shah Alam, Senin (19/12). Dalam sesi latihan perdana itu, hanya diikuti 18 pemain.

Dalam situs resmi mereka, Selangor memastikan hanya mempertahankan Andik Vermansah dari empat pemain asing yang mereka miliki musim lalu. “Kecuali Andik, tiga lagi pemain impor Selangor untuk musim 2016 ialah Patrick Ronaldinho Wleh, Mauro Olivi, dan Ugo Ukah yang tidak disambung khidmat mereka,” tulis Selangor.

Sebelumnya, Andik memang mengakui masih memiliki kontrak satu tahun bersama Selangor. Namun dia masih akan melakukan pembicaraan lagi dengan manajemen Selangor dan fokus untuk menyembuhkan cederanya terlebih dahulu. Andik sendiri belum mengikuti latihan bersama Selangor, lantaran baru menyelesaikan perjuangan bersama timnas Indonesia di AFF Suzuki Cup 2016.

SIMAK JUGA: Ungkapan Andik Usai Diundang Ke Istana Negara

Selain itu, tim Gergasi Merah juga dipastikan banyak ditinggalkan pemain lokal utama mereka untuk musim 2017. Di antaranya adalah Azmi Muslim, Shahrom Kalam, Nazmi Faiz Mansor, Ahmad Hazwan Bakri, Abdul Hadi Yahaya, Rizal Fahmi Rosid, S. Subramaniam, dan Hafiz Kamal.

SIMAK JUGA: Liburan, Andik Fokus Pulihkan Cedera

“Kami sudah lambat buat persiapan, sekarang sudah 19 Desember, pasukan lain sudah lama membuat persiapan. Dengan pemain yang saya ada, memang kami akan bergelut untuk mengarungi liga tahun depan,” kata K. Gunanlan, pelatih sementara Selangor dikutip Metro Arena.